Sofiehusets logo

dagsrytmen i førskolegruppen

Førskolegruppen åbner kl. 8.00 hver dag. De førskolebørn der er kommet tidligt, samles fra Sofiehusets øvrige stuer og følger med den voksne over i Kometstuen.

Omkring kl. 9.00 er alle børn mødt ind og gruppen samles om en formiddagsmad og dagens aktiviteter gennemgås og sættes igang. Kometstuens aktiviteter tager afsæt i den styrkede pædagogiske læreplan.

Gruppen er ofte på ture ud af huset, til forskellige kulturelle tilbud i vores område. Førskolebørnene tager aktivt del i Guldborgsunds tilbud om "Dannelsesrygsækken"

Efter middagsmaden er børnene på legepladsen indtil de tilbydes en eftermiddagsmad og frugt. Herefter forsætter de forskellige aktiviteter indtil stuen lukkes .

Selvhjulpenhed og sociale kompetencer har stort fagligt fokus, da det er vigtig grobund for den læring der skal ske når skoletiden kommer.

Når børnene er skrevet op til skole og vi ved hvilke skoler børnene er indskrevet på, besøges skolerne på skift og børn og voksne snakker om hvor og hvem, der skal til de forskellige skoler.

Førskolegruppen lukker kl.16.00 og går herefter ind og er en del af de øvrige stuer i Sofiehuset.