Sofiehusets logo

Om Sofiehuset

Velkommen til Sofiehuset

Her i Børnehuset Sofiehuset har vi både vuggestue og børnehave under et tag.

Vi er centralt placerede tæt ved Nykøbing Falster station med gode tog- og busforbindelser, gode indkøbsmuligheder, tæt på Nykøbing Falsters kultursteder og nær Kohaveskoven, som vi er flittige brugere af.

De fysiske rammer

Institutionen er bygget efter inspiration fra Norditalien og fremstår lys og venlig.

Vi har en stor udfordrende legeplads til børnene med masser af muligheder for motoriske udfordringer.

Desuden har vi en mindre afskærmet legeplads til vuggestuebørnene med gynge og legetårn med motoriske udfordringer til deres aldersgruppe.

Stuerne er aldersopdelte med fast tilknyttet personale.

Vi har 4 vuggestuegrupper og 4 børnehavegrupper med børn i alderen 0-6 år.

Sofiehuset har et særligt tilbud til førskolebørnene, som samles i egne lokaler det sidste år i børnehaven.

De pædagogiske rammer

Sofiehuset arbejder pædagogisk med en anerkendende pædagogik.

I Sofiehuset er vi glade for at synge. Sofiehuset er certificeret sangglad institution. Hele huset synger med lige fra vuggestuen til børnehaven.

I vores køkken har vi en erfaren og uddannet køkkenansvarlig. Børnene nyder maden fra vores gode madordning, som er et tilbud til både vuggestue- og børnehavebørn.

Vores forældre samarbejde bygger på tillid og åbenhed.

Det vil altid være mulighed at aftale en snak med personalet, om barnets udvikling og trivsel.